Saturday, May 19, 2007
انا واختي مختلفين
هي شاطرة مع الناس وانا مش اووي
اختي علي طول جاهزة في رد الاهانة وانا بحسن الظن وببلع الشتيمة
اختي تفهم خباثة الناس واهدافهم ومصالهم المخفية وانا لا افكر اصلا ان في حاجة اسمها مصلحة مخفية
اختي لا تعطي احد شيئا الا لمن يستاهل فانا اعطي الناس بلا عقل وبدون حساب
اختي تحاسب في كلامها مع الناس فهي لاتقول كل شئ عنها وانا العكس كتاب مفتوح يقرأ لكل من يشاء
اختي لها اصدقاء ياما كلهم نفسهم ينالوا رضاها وانا الي بجري علي كل اصدقائي لاتأكد انهم مرتاحون ومبسطون
اختي لاتبالي بمشاعر الاخرين فمشاعرها اهم عندها وانا ادوس علي مشاعري من اجل سعادة الاخرين
اختي تفكر بحكمة وانا افكر بمشاعري
اختي عاشت في مصر وبنت بلد بصحيح وانا لم اعش في مصر في سن الحرية و الانطلاق فاعتبر غشيمة
اختي جميلة جدا وكل من حولها ينبهر بجمالها وانا الناس ينظرولي ويقولوا "بجد ده اختك؟" يعني الشبه مايجبش
اختي مدللة ولا تحمل المسؤلية انا لم ادلل واحمل مسؤلية نفسي
اختي لا تبالي بكلام الناس ولكن انا ابالي
اختي تقدرتعيش في واقعنا
وربنا يستر عليه

نفسي اكون اختي

Labels:

 
posted by Organica at 4:28 PM |


4 Comments:


At 10:23 PM, Blogger Unknown

3arfa ?
each personality is complete in its own
bm3ana inti btkamili ba3dik
يعني مثلا ..لو بتعتبري اختك اجمل منك ؟ بس مش بتهتم غير بمصالحها ومشاعرها وميهمهاش تجرح مشاعر الناس طالما ده واقف قدام سعادتها ؟
تفتكري مين احلي في نظر الناس؟

ده مثال صغنطوط خالص

مثال تاني .. تفتكري لما الانسان بطبيعته يكون مهتم بمشاعر الناس و بيدوس علي سعادته قصاد انه يخلي كل اللي حواليه سعداء يخلي الانسان ده تعيس ؟

سعادته في ابتسامه اللي حواليه يا اورجانك.. يمكن احيانا بيحس بالحزن نتيجه عدم تقدير البعض للي بيضحي بيه الشخص اللي زي ده..لكن في المجمل؟ لما بيحتاج كتف يسند عليه حيلاقي ميت واحد جنبه

 

At 7:26 AM, Blogger Organica

I agree.

مفتكرش المشكلة فمين احسن او احب للناس
المهم الواقع
بيتعايش مع اني شخصية اكثر؟

اتوقع الشخصية المتكاملة هي الشخصية التي تجمع بين العقل والقلب

وعقبالنا يارب

 

At 11:30 PM, Blogger Unknown

حبيبتى اورجنيك
صحيح فى اخلافات كبيره جدا بينك وبين اختك بس انت محتاجه تقعدى مع نفسك شويه وتفكرى ايهيهما افضل .

واى من الشخصيتين تحب تكونى وبايدك تغيرى وبس الدنيا سيطه .
انا شيفاك من وصفك لشخصيتك شخصيه جميله قوى وطيوبه قوى واظن ان ده دايما هو اللى اقرب للناس .
من كلامك تخيلت لك شكل تانى خلص لكن بعد اما شفتك حاسه انك عسوله جدا ودخلت القلب بسهوله ومش حاسه بلاخلاف الفظيع اللى بتوصفيه

رحاب

 

At 9:03 PM, Blogger Organica

اهلا بك يارحاب
انا مبسوطة انك دخلتي عندي وده سعدني بجد
ربنا يخليك يارب
وعندك حق
انا المفروض احدد انا عاوزة اعيش حياتي ازاي
الاختيار صعب
ساعات في مواقف بتحصلي بكون نفسي اكون جامدة وغير حساسة لاواجها
وفي ساعات بشكر ربنا ان قلبي ضعيف وميستحملش ان ازعل حد في سبيل مصلحتي

لو الواحد فضل عيل مش اسهل؟ ولا ايه رأيك