Thursday, April 26, 2007

كانت مصر بتوحشني زمان
شعوري باني في يوم حرجعلها كان الحافز الوحيد لانتهي من دراستي في الجامعة
وارجع وافيد واستفيد

واسمع اغنية هشام عباس "زمان" واعيد ذكريات الطفولة في كل وقت

ابحث بعنف عن صور لبلدي علي الانترنت والكتب
اسمع الاغاني الوطنية و ابكي

وجائت اللحظة
اللقاء الحميم مع وطني
تقابلنا في مطار القاهرة_كنت ابتسم في كل لحظة
بلدي لم تتغير
الناس مكشره وقرفانة
النظافة حاجة غريبة
الكل عاوزاللي في ايدك
النظام مفيش

اهلا بكي في مصر

و انا في المطار تذكرت ما نسيتني الغربة
اني برده وانا عايشة في بلدي
كنت بشعر
بالغربة

زمان كنت اشتاق اليكي يابلدى
قبل
لقائنا
في
المطار

Labels:

 
posted by Organica at 3:33 AM |


7 Comments:


At 12:33 PM, Blogger mohamed elbanna

غطا الكازوزة ده يجنن
طبعا حضرتك شلتيه من الآرض ونضفتيه بمنديل كلنيكس وبعدين غسلتى ايدبك بديتول وبعدين صورتية
:)
مطار القاهرة ده أسوأ شئ فى الدنيا لما له من تأثير مقرف على النفس يدوم طويلا مدة الأجازة فى مصر
البوست ده ذكريات ولا انتى فى مصر دلوقتى

 

At 1:11 PM, Blogger Organica

ذكريات

و مش حقدر ازور المطار اللا سنة من دلوقتي

او اكثر

 

At 7:49 PM, Anonymous Anonymous

قبل لقاءنا في المطار. بوست ممتاز ... خسارة يا مصر

 

At 8:16 PM, Blogger Organica

اهلا بك ياهاني

جزاك الله كل خير علي المرور

يارب نشوفك تاني

 

At 11:31 PM, Anonymous Anonymous

O.M.
هو أنتي روحتي مصر و رجعتي خلاص؟

 

At 12:58 AM, Blogger Organica

لا انا رحت من حوالي سنتين

وبفتكر اللي نسيته

 

At 2:21 AM, Blogger آلاء الرحـمـن


مطار مصر من قدمه بيحسسنى بالعراقه

زى كل حاجه فى مصر

كأنه من أيام الفراعنه

ربنا يرجعك بالسلامه(F) ..